De Meevaart tijdens de corona periode.

Is De Meevaart open in de corona periode?

Onze deuren gaan voorzichtig weer open tussen 24 juni en 24 juli.

Wel anders dan we gewend zijn: Nog altijd gastvrij, maar rekening houdend met de maatregelen van overheid en onze mogelijkheden in deze coronaperiode.

In deze maand gaan we alleen open voor een beperkt aantal vaste gebruikers.
We hebben in deze periode geen functie als open inloop plek en losse reserveringen zijn niet mogelijk.

In overleg met onze beheerders en andere vrijwilligers is besloten om onze openingstijden tijdelijk aan te passen naar maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur en de zomersluitig te verkorten. Lees hier meer.

Welke maatregelen treft De Meevaart tijdens de corona periode?

Om in deze periode op een veilige en verantwoorde manier open te gaan hebben we een aantal maatregelen getroffen en goede afspraken gemaakt met onze beheerders en gebruikers.

Zo is er een nieuwe looproute en hebben we een nieuw beheer protocol opgesteld.
Daarnaast hebben we en hebben we een aantal belangrijke coronaregels en maatregelen opgesteld. Deze kun je hier lezen.

De Meevaart

Waar kan ik meer lezen over de stichting Meevaart?

Op onze website en in het jaarverslag 2019.

Wat voor rechtspersoon heeft de stichting Meevaart?

De Meevaart is een stichting.

Wat voor functies zijn er allemaal in de Meevaart?

Er zijn veel functies in De Meevaart. Kijk voor alle functies op onze pagina onder ‘Hoe werkt De Meevaart?’

Kan ik vrijwilliger worden bij de Meevaart?

Ja, wil je beheerder worden? meld jezelf aan bij Leo via info@meevaart.nl voor andere functies kun je ons bereiken via administratie@meevaart.nl

Wat krijg ik als ik vrijwilliger word van de Meevaart?

Je wordt opgenomen in De Meevaart familie, je wordt uitgenodigd voor de vrijwilligersfeestjes, er wordt met je een POP gesprek gevoerd en een persoonlijke ontwikkelingsplan opgesteld en je mag meedoen aan de interne trainingen. Als je overdag werkt mag je gratis lunchen en als je s’avonds werkt mag je Makkies die je kan inwisselen bij het buurtrestaurant van De Meevaart.

Ben ik verzekerd als vrijwilliger?

Alle vrijwilligers in amsterdam zijn verzekerd via de Amsterdamse Vrijwilligers Verzekering (AVV). Dit is een aansprakelijkheid- en ongevallenverzekering voor alle vrijwilligers en maatschappelijke stagiairs in Amsterdam. De AVV geldt alleen tijdens het vrijwilligerswerk en woon-werkverkeer. De kosten voor deze verzekering worden betaald door de gemeente.
Kijk hier voor meer informatie.

Ik ben vrijwilliger in de Indische buurt waarom mag ik geen gratis koffie en thee drinken?

Nee, de koffie en thee schenken wij gratis voor de vrijwilligers, personeel en stagiairs van De Meevaart wanneer zij dienst hebben en ingeroosterd zijn.

Ik ben een HBO of UVA student en voor een opdracht wil ik graag vragen stellen over De Meevaart.

Dat kan, wees welkom met je vraag en email deze naar info@meevaart.nl. Vaak wordt je geholpen door Rob van Veelen.

Administratie en zaalhuur

Ik ben vergeten om techniek bestellen, kan ik dit alsnog doen?

Ja dit kan alsnog. Je kunt naar het inloopspreekuur komen van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 12:00 uur, de administratie bellen 020-737 11 17 van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 14.00 uur, of een e-mail sturen naar administratie@meevaart.nl

Krijg ik een factuur of moet ik het contant betalen?

Je krijgt een factuur toegestuurd doormiddel van een e-mail.

Mag ik in de Meevaart een feest geven?

Nee, De Meevaart staat midden in de buurt waar veel diverse gebruikers en bewoners dagelijks gebruik van maken. Om overlast te voorkomen en de dagelijkse gang van zaken niet te verstoren kunnen er geen feesten gegeven worden.

Kan ik gratis gebruik maken van de ruimtes van De Meevaart?

Indien je activiteiten voldoen aan de subsidiecriteria van Subsidieregeling Basisvoorziening activering, participatie en sociale accommodaties kan je eventueel in aanmerking komen voor het gratis gebruik van de ruimtes.

Je hoeft geen subsidie te ontvangen maar wel aan deze voorwaarde voldoen. De exacte criteria kun je opvragen bij gemeente en administratie. De activiteit(en) moeten gericht zijn op kwetsbare bewoners van stadsdeel oost.


Ruimtes worden over het algemeen aangeboden voor een regulier tarief en een maatschappelijk en kostendekkend tarief. Om in aanmerking te komen voor het maatschappelijk en kostendekkend tarief moet je activiteit een maatschappelijk doel dienen.

Neem voor de mogelijkheden contact op met het administratie team op administratie@meevaart.nl

Communicatie, website en social media

Heeft de Meevaart een Facebook pagina?

Je zeker, je kunt binnen facebook zoeken naar De Meevaart en dan vind je de pagina  (met ons logo) www.facebook.nl/demeevaart.

Naast een pagina is er ook een actieve community groep waar je zelf berichten in kunt plaatsen. Deze kun je vinden door te zoeken bij groepen op Meevaart Community (link: www.facebook.com/groups/1636753846611187 )

Daarnaast hebben we ook een Instagram, ook hier zijn we te vinden als je zoekt op Meevaart (https://www.instagram.com/meevaart/) hier worden met name foto’s betreft het buurtrestaurant gedeeld.

Kan de communicatie van De Meevaart mijn bijeenkomst aankondigen op haar website en FB pagina?

Dit kan we staan altijd open voor samenwerking. Om te kijken naar de mogelijkheden voor verspreiding via de kanalen van De Meevaart kun je contact opnemen via communicatie@meevaart.nl.
Belangrijk is wel dat voor het aandacht geven aan jouw activiteit je zelf tekst en een beeld aanlevert om de activiteit goed te kunnen communiceren. We adviseren je de activiteit ook op www.indischebuurtbalie.nl te plaatsen zodat het in hun wekelijkse buurtnieuwsbrief geplaatst wordt. Indien je aandacht op Facebook wil, is het belangrijk De Meevaart duidelijk te taggen en als locatie aan te geven.

Activiteiten

Waar vinden we de programma’s van de Meevaart?

De Meevaart organiseert zelf geen activiteiten, buurtbewoners/gebruikers organiseren activiteiten in ons gebouw. Gebruikers plaatsen zelf hun activiteiten op  www.indischebuurtbalie.nl hier vind je dus een overzicht van het aanbod.
Op schermen in het gebouw en op de website van De Meevaart (www.meevaart.nl) onder reserveringsoverzicht kun je zien welke (openbare) activiteiten georganiseerd worden.

Wat vindt in de buurt plaats?

Er gebeurt van alles in de buurt, voor een overzicht kun je kijken op www.indischebuurtbalie.nl

Opleidingen

Wanneer kan ik starten met een opleiding in De Meevaart? En waar kan ik mij aanmelden?

Tot nu toe start je telkens in september met de opleiding, geïnteresseerd? Je kan je aanmelden bij meedoen@meevaart.nl. Adrijana Grgic is de contactpersoon. Lees hier voor meer informatie over de opleiding(en) die wij bieden.

Buurtrestaurant

Kan ik gewoon in het Buurtrestaurant komen eten of moet ik een tafel reserveren??

Reserveren is niet nodig, als je met meer dan 6 mensen komt of informatie wil kun je mailen naar info@meevaart.nl

Kijk hier voor meer informatie over het buurtrestaurant.

Kan ik bij het Buurtrestaurant pinnen?

Helaas kan er niet gepind worden bij De Meevaart en bij het Buurtrestaurant. In de Java straat zijn diverse pin automaten, onder andere bij  Kruidvat en de Albert Heijn, om contant geld op te nemen.

Kan ik met Makkies in het Buurtrestaurant eten?

Je kan met 2 Makkies een maaltijd krijgen bij het Buurtrestaurant van De Meevaart (een soep en hoofdgerecht). Echter moet men op tijd zijn want de koks bieden maar 10 maaltijden per avond aan tegenover geleverde makkies.

Wat wordt er geserveerd in het Buurtrestaurant?

Kijk voor meer informatie op de pagina van het  Buurtrestaurant.

Voor het actuele weekmenu en smakelijke foto’s kun je terecht op onze Facebookpagina en Instagram.

Bereikbaarheid

Heeft de Meevaart gratis parkeerplekken?

Nee, De Meevaart is uitstekend bereikbaar met OV: treinstation Muiderpoort Station is op loopafstand, er zijn ook meerdere bus- en tramhaltes in de buurt.

P+R Zeeburg is bereikbaar met bus 37 (4 haltes)

Klachten

Ik heb een klacht over de ruimte en faciliteiten die ik heb gebruikt, bij wie moet ik zijn?

Ze kunnen direct naar de beheerder gaan als die daar ad hoc iets aan kan doen (stel de ruimte is koud/warm/vies of de beamer werkt niet). Ook kun je achteraf nog een email sturen naar administratie@meevaart.nl

Mijn ruimte was niet schoon, ik heb er een klacht hierover, bij wie moet ik zijn?

Je kunt gelijk naar de beheerder stappen. De beheerder kan dan meteen met een doekje of met een bezem komen. Ook kun je achteraf nog een email sturen naar administratie@meevaart.nl

Ik heb een klacht over geluidsoverlast, bij wie moet ik zijn?

Je kan direct naar de beheerder gaan als die daar ad hoc iets kan doen (bijv. de geluidsveroorzaker aanspreken).

Als het geen gebruiker is maar een buurman/buurvrouw dan kan je een e-mail sturen naar administratie@meevaart.nl

Ik heb een klacht over het personeel, bij wie moet ik zijn?

Als de klacht over een beheerder gaat dan kun je bij de coördinatoren c.q. leermeesters je klacht indienen.

Als de klacht over het overige personeel gaat (dus ook de coordinatoren c.q. leermeesters) kun je een email met je klacht sturen naar nooshi@meevaart.nl

Als de klacht over Nooshi gaat dan kun je iedere vrijdag tussen 16:00-17:00 bij Herbert Koobs je klacht indienen.

Ik heb een klacht over het eten van de Buurtrestaurant, bij wie moet ik zijn?

Wil je een klacht indienen over het Buurtrestaurant dan kun je een email sturen naar de keuken coördinator Ahmad Al Ammouri op info@meevaart.nl

Ik heb een klacht over de ruimte buiten de Meevaart (gehandicapte parkeerplek, te weinig fiets parkeerplekken, geen parkeerplekken kunnen vinden), bij wie moet ik zijn?

Helaas kunnen wij daar niets aan doen. De Gemeente en/of Stadsdeel Oost is verantwoordelijk voor parkeerplekken. Mocht je te vaak geen plek kunnen vinden voor je auto of fiets, dan kunt u email sturen naar de administratie van De Meevaart en kunnen wij misschien in gesprek gaan met de gemeente en/of Stadsdeel Oost.