De Meevaart tijdens de corona periode.

Is De Meevaart open in de corona periode?

We houden ons aan de geldende maatregelen vanuit de overheid.
Of, voor wie een wanneer we geopend zijn is altijd duidelijk terug te vinden op de website.

Tot 31 maart zijn we gesloten ivm met de lockdown, we zijn alleen open op afspraak passend binnen de maatregelen van de overheid.

Welke maatregelen treft De Meevaart tijdens de corona periode?

We houden ons aan de maatregelen vanuit de overheid. Daarnaast hebben we een aantal maatregelen getroffen en goede afspraken gemaakt met onze beheerders en gebruikers.

Zo doen we een gezondheidscheck bij binnenkomst, vragen we mensen een mondkapje in het gebouw te dragen en hebben we een aangepaste looproute ook hebben we een nieuw beheer protocol opgesteld.
Daarnaast hebben we en hebben we een aantal belangrijke coronaregels en maatregelen opgesteld. Deze kun je hier lezen.

De Meevaart en vrijwilligers

Kan ik vrijwilliger worden bij de Meevaart?

Ja, wil je beheerder worden? Meld jezelf aan via info@meevaart.nl en we maken zsm een afspraak met je om nader kennis te maken.

Wat krijg ik als ik vrijwilliger word van de Meevaart?

Als je overdag werkt mag je gratis lunchen en je krijgt Makkies die je kan inwisselen voor een maaltijd bij De Meevaart.

Ben ik verzekerd als vrijwilliger?

Alle vrijwilligers in amsterdam zijn verzekerd via de Amsterdamse Vrijwilligers Verzekering (AVV). Dit is een aansprakelijkheid- en ongevallenverzekering voor alle vrijwilligers en maatschappelijke stagiairs in Amsterdam. De AVV geldt alleen tijdens het vrijwilligerswerk en woon-werkverkeer. De kosten voor deze verzekering worden betaald door de gemeente.
Kijk hier voor meer informatie.

Ik ben vrijwilliger in de Indische buurt waarom mag ik geen gratis koffie en thee drinken?

Nee, de koffie en thee schenken wij gratis voor de vrijwilligers, personeel en stagiairs van De Meevaart wanneer zij dienst hebben en ingeroosterd zijn.

Ik ben een HBO of UVA student en voor een opdracht wil ik graag vragen stellen over De Meevaart.

Dat kan, wees welkom met je vraag en email deze naar info@meevaart.nl. Vaak wordt je geholpen door Rob van Veelen.

Administratie en zaalhuur

Ik ben vergeten om techniek bestellen, kan ik dit alsnog doen?

Ja dit kan alsnog. Je kunt de administratie bellen 020-737 11 17 van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur, of een e-mail sturen naar reserveren@meevaart.nl

Krijg ik een factuur of moet ik het contant betalen?

Je krijgt een factuur toegestuurd doormiddel van een e-mail.

Mag ik in de Meevaart een feest geven?

Nee, De Meevaart staat midden in de buurt waar veel diverse gebruikers en bewoners dagelijks gebruik van maken. Om overlast te voorkomen en de dagelijkse gang van zaken niet te verstoren kunnen er geen feesten gegeven worden.

Kan ik gratis gebruik maken van de ruimtes van De Meevaart?

Met maatschappelijke partners (Amsterdamse buurtbewoners, professionele organisaties, vrijwilligersorganisaties en de gemeente) dragen wij gezamenlijk bij aan een breed en laagdrempelig aanbod van activiteiten en ondersteuning in de (Indische) buurt. Dat helpt om zelfredzaam te zijn, talenten te ontwikkelen en mee te doen in de buurt.

Indien je activiteiten hier een positieve bijdrage aan leveren kan je in aanmerking komen voor gratis gebruik van de ruimtes.

Neem voor de mogelijkheden contact op met het administratie team op reserveren@meevaart.nl

 

Met deze partners en hun netwerken willen wij focussen op dit gezamenlijke doel en hoe de Meevaart hierin het beste kan faciliteren. Samen weten we meer, zijn we slimmer en kunnen we betere beslissingen nemen

Communicatie, website en social media

Heeft de Meevaart een Facebook pagina?

Jazeker, je kunt binnen facebook zoeken naar De Meevaart en dan vind je de pagina  (met ons logo) www.facebook.nl/demeevaart.

Naast een pagina is er ook een actieve community groep waar je zelf berichten in kunt plaatsen. Deze kun je vinden door te zoeken bij groepen op Meevaart Community (link: www.facebook.com/groups/1636753846611187 )

Daarnaast hebben we ook een Instagram, ook hier zijn we te vinden als je zoekt op Meevaart (https://www.instagram.com/meevaart/)

Kan de communicatie van De Meevaart mijn bijeenkomst aankondigen op haar website en FB pagina?

Dit kan we staan altijd open voor samenwerking. Om te kijken naar de mogelijkheden voor verspreiding via de kanalen van De Meevaart kun je contact opnemen via communicatie@meevaart.nl.
Belangrijk is wel dat voor het aandacht geven aan jouw activiteit je zelf tekst en een beeld aanlevert om de activiteit goed te kunnen communiceren. We adviseren je de activiteit ook op www.indischebuurtbalie.nl te plaatsen zodat het in hun wekelijkse buurtnieuwsbrief geplaatst wordt. Indien je aandacht op Facebook wil, is het belangrijk De Meevaart duidelijk te taggen en als locatie aan te geven.

Activiteiten

Waar vinden we de programma’s van de Meevaart?

De Meevaart organiseert zelf geen activiteiten, buurtbewoners/gebruikers organiseren activiteiten in ons gebouw. Partners plaatsen zelf hun activiteiten op  www.indischebuurtbalie.nl hier vind je dus een overzicht van het aanbod.
Op schermen in het gebouw en op de website van De Meevaart (www.meevaart.nl) onder agenda kun je zien welke (openbare) activiteiten georganiseerd worden.

Wat vindt in de buurt plaats?

Er gebeurt van alles in de buurt, voor een overzicht kun je kijken op www.indischebuurtbalie.nl

Bereikbaarheid

Hoe is De Meevaart te bereiken?

Adres: Balistraat 48A, 1094JN Amsterdam.
Telefoon: 020-3319131.
E-mailadres: info@meevaart.nl
Route: We zijn te voet en per fiets goed bereikbaar. Met de trein of de tram (lijn 1/ lijn 3): uitstappen halte Muiderpoort; met de bus (lijn 22, 65) of de tram (lijn 14) uitstappen op Javaplein.

De Meevaart is toegankelijk voor mindervaliden. Bij de ingang is er een rolstoellift aanwezig en in het gebouw is er ook een lift.
Voor de deur is een parkeerplaats voor gehandicapten en op het trottoir is ruimte gemaakt voor het neerzetten van meerdere scootmobiels.

P+R Zeeburg is bereikbaar met bus 37 (4 haltes)

Ik heb een klacht over de ruimte buiten de Meevaart (gehandicapte parkeerplek, te weinig fiets parkeerplekken, geen parkeerplekken kunnen vinden), bij wie moet ik zijn?

Helaas kunnen wij daar niets aan doen. De Gemeente en/of Stadsdeel Oost is verantwoordelijk voor parkeerplekken. 

Klachten

Ik heb een klacht over de ruimte en faciliteiten die ik heb gebruikt, bij wie moet ik zijn?

Ze kunnen direct naar de beheerder gaan als die daar ad hoc iets aan kan doen (stel de ruimte is koud/warm/vies of de beamer werkt niet). Ook kun je achteraf nog een email sturen naar reserveren@meevaart.nl 

Mijn ruimte was niet schoon, ik heb er een klacht hierover, bij wie moet ik zijn?

Je kunt gelijk naar de beheerder stappen. De beheerder kan dan meteen met een doekje of met een bezem komen. Ook kun je achteraf nog een email sturen naar reserveren@meevaart.nl 

Ik heb een klacht over geluidsoverlast, bij wie moet ik zijn?

Je kan direct naar de beheerder gaan als die daar ad hoc iets kan doen (bijv. de geluidsveroorzaker aanspreken).

Als het geen gebruiker is maar een buurman/buurvrouw dan kan je een e-mail sturen naar info@meevaart.nl

Ik heb een klacht over het personeel, bij wie moet ik zijn?

Als de klacht over een beheerder gaat dan kun je bij de coördinatoren c.q. leermeesters je klacht indienen.

Als de klacht over het overige personeel gaat (dus ook de coordinatoren c.q. leermeesters) kun je een email met je klacht sturen naar intrim-manager tim@meevaart.nl

Als de klacht over Tim gaat dan kun je dit doorgeven aan aan het bestuur van De Meevaart.